Prowadzisz własny sklep internetowy, przedsiębiorstwo lub hurtownię i dążysz do tego, by kontrolowanie procesów logistycznych było bardziej efektywne, a koszty logistyczne w Twojej firmie odpowiednio zoptymalizowane i pod kontrolą?
Jakie są kategorie kosztów w branży logistycznej?
Prowadzisz własną firmę i szukasz skutecznych sposobów na zaoszczędzenie pieniędzy na kosztach firmowych? Najpierw warto dokładnie poznać kategorie kosztów, by wiedzieć, z czego możesz zrezygnować w swoim biznesie, by obniżyć koszty.
Kategorie kosztów w branży logistycznej dzielą się w następujący sposób:
- koszty zaopatrzenia – to opłaty dotyczące odbioru i zamawiania towarów, tzw. koszty generowane przez dział zakupów.
- koszty związane z logistyką informacyjną np. oprogramowanie do firmy, wdrożenie nowoczesnych systemów np. do automatyzacji czy po to, by ulepszyć politykę zwrotów w firmie.
- zewnętrzne koszty logistyczne – to np. opłaty transportowe za przejazd autostradami czy koszty paliwa do transportu towarów do centrum logistycznego.
Czym jest koszt w branży logistycznej?
W logistyce pojęcie kosztów może oznaczać np. wydatki stałe przedsiębiorstwa jak i wydatki ukryte, które są powiązane z realizacją usług transportowych, kosztami magazynowania towarów czy wydatkami związanymi z wynagrodzeniami pracowników.
Jakie są najczęstsze koszty w branży logistycznej?
Ciekawi Cię, jakie koszty w branży logistycznej składają się na realizację usługi logistycznej? Każda firma z sektora e-commerce ma następujące koszty w swoim biznesie:
- koszty związane z transportem towarów,
- koszty związane ze zwrotami towarów, wymianami lub odsyłaniem towarów do naprawy.
- koszty dotyczące wytworzenia opakowań, które można recyklingować
- koszty magazynowania towarów np. płatność za wynajem magazynu, kontrolę jakości towaru, opłaty związane z utrzymaniem magazynu
- koszty naprawy w zależności od usterki danego produktu, kosztów pozyskania surowców i przygotowania produktu do ponownej sprzedaży.
- kosztów związanych z obsługą klienta – np. opłaty pracownicze czy koszty związane ze zwrotem towarów ponownie do sklepu e-commerce np. w sytuacji, gdy klient chce z określonego powodu zwrócić towar do sklepu lub go wymienić na pełnowartościowy produkt.
Jak skutecznie zmniejszyć koszty w branży logistycznej?
Coraz więcej firm z sektora e-commerce dąży do redukcji kosztów związanych z procesami logistycznymi.
Jakie są skuteczne sposoby na redukcję kosztów w branży logistycznej? Przede wszystkim pierwszym sposobem jest opracowanie przemyślanej polityki zwrotów towarów, by Twoi klienci mogli szybko, bezstresowo i skutecznie zwrócić towary do sklepu e-commerce.
Kolejnym sposobem jest zmniejszenie kosztów zwrotów towarów w sklepie internetowym, by Twoi klienci chcieli z nich korzystać i wiedzieli, że Twoim sklepie jest przyjazna polityka zwrotów. Co jeszcze może pomóc w zakresie efektywnej polityki zwrotów w Twoim sklepie e-commerce? To kontrolowanie wszelkich kosztów logistycznych i szukanie sposobów na to, by zminimalizować te koszty.
Pomaga w tym program WMS (z j. ang – warehouse management system), który umożliwia kontrolowanie wszelkich kosztów na bieżąco w sklepie internetowym.
Ogromną zaletą wdrożenia tego typu systemu jest możliwość zautomatyzowania procesów dotyczących obowiązku zwrotów w sklepach e-commerce.
Dlaczego tak ważne jest ograniczanie kosztów w logistyce?
Coraz więcej właścicieli firm z różnych branż dąży do tego, by minimalizować zbędne koszty w swoich biznesach. W tym celu bierze pod lupę wydatki z wielu kategorii, w tym logistyki.
W jaki sposób można zaoszczędzić pieniądze na kosztach logistycznych?
Prowadzenie firmy w dowolnej branży wymaga co jakiś czas przeprowadzania różnego rodzaju audytów, w tym finansowych. Jak więc zaoszczędzić pieniądze
Analiza kosztów logistycznych w firmie – dlaczego warto o tym pamiętać?
Każdy właściciel firmy działającej w dowolnej branży powinien kontrolować koszty działalności na bieżąco. Nie inaczej jest w przypadku kosztów dotyczących logistyki, które można zoptymalizować i ograniczyć zbędne wydatki. W tym celu warto więc przeanalizować
Jakie korzyści daje dobrze przeprowadzony audyt logistyczny magazynu i kiedy się na to zdecydować?
Dobrze przeprowadzony audyt logistyczny pozwala dostrzec i wyeliminować błędy np. w niewłaściwym zarządzaniu zapasami w magazynach, a także zredukować zbędne koszty biznesowe.
Jak zoptymalizować koszty w branży logistycznej i jakie czynniki na nie wpływają?
Prowadzisz własną firmę i chcesz ograniczyć w niej zbędne koszty? Zacznij od dokładnego przeanalizowania finansów i kosztów przedsiębiorstwa, by zobaczyć, na co najwięcej wydajesz w swojej firmie i jak możesz zoptymalizować wydatki.
Weź pod uwagę:
- koszty transportowe
- koszty opakowaniowe i związane z zabezpieczeniem produktu do wysyłki do klienta – na tym etapie warto rozważyć współpracę z operatorem logistycznym, który może mieć dostęp do tańszych produktów czy opakowań i skutecznie obniżyć koszty oraz rodzaj stosowanych materiałów
- koszty związane z wysyłką np. warto rozważyć zmianę dostawcy, jeśli jest za drogi.
- koszty związane z optymalizacją kosztów logistyki np. płacenie wynagrodzenia pracownikom w czasach tzw. posuchy biznesowej.
- koszty pracownicze – które możesz zoptymalizować dzięki współpracy z operatorem logistycznym, zaoszczędzić czas na samodzielnych rekrutacjach i pieniądze.
Obniż koszty w swojej firmie dzięki współpracy z operatorem logistycznym Trans-Tok!
Od dłuższego czasu szukasz sposobu na obniżenie kosztów w firmie? Współpraca z operatorem logistycznym to szansa nie tylko na wdrożenie usprawnień w wielu aspektach działania firmy, ale również sposób na wyeliminowanie tzw. wąskich gardeł w biznesie czy przeanalizowanie, w jaki sposób funkcjonuje Twoja firma.