Prowadzisz własny sklep internetowy i już od pewnego czasu rozważasz to, by zmniejszyć zakres swojej odpowiedzialności i oddelegować ją zewnętrznej firmie logistycznej? Poznaj najczęstsze wyzwania w zakresie usługi fulfillment dla e-commerce, by mieć większą świadomość w zakresie wyzwań, z jakimi każdego dnia mierzą się operatorzy logistyczni, którzy obsługują sklepy internetowe z branży e-commerce. Jakie są wyzwania w fulfillment dla e-commerce, których możesz skutecznie uniknąć, gdy rozpoczniesz współpracę z doświadczonym operatorem logistycznym?
Czym jest fulfillment dla e-commerce?
Chcesz wiedzieć, na czym polega usługa fulfillment dla e-commerce i kiedy warto z niej skorzystać? Usługa fulfillment to wszelkie działania logistyczne, które możesz oddelegować zewnętrznej firmie logistycznej, by rozwijać swój sklep internetowy i wprowadzić liczne usprawnienia dla klientów jak np. szybsze zwroty pieniędzy za zwracany towar czy szybszą wysyłkę zamówień ze swojego sklepu do klienta od konkurencji.
Poznaj najczęstsze wyzwania w fulfillment dla e-commerce
Branża e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie i z roku na rok powstaje coraz więcej sklepów internetowych. Wraz z rozwojem każdego z nich – właściciele sklepów e-commerce poszukują operatorów logistycznym, którym mogliby powierzyć kompleksową obsługę zamówień tak, by zmniejszyć zakres swojej odpowiedzialności w codziennej pracy, oddelegować zadania związane z obsługą zamówień i zwrotów towarów, a także nie martwić się o przygotowanie przesyłek i ich wysyłkę do swoich klientów.
Odpowiednio zaplanowana i przemyślana logistyka zamówień w branży e-commerce jest bardzo istotnym czynnikiem udanej współpracy pomiędzy firmą logistyczną a właścicielem sklepu internetowego. Klientom zależy na tym, by zamówienia sprawnie opuszczały magazyn logistyczny lub centrum dystrybucyjne i bezpiecznie docierały do klientów końcowych. Z tego powodu tak ważne jest wypracowanie odpowiednich rozwiązań, które pomogą rozwiązać najpopularniejsze wyzwania w sektorze e-commerce.
1. Niewłaściwe zarządzanie przepływem towarów na wszystkich etapach łańcucha dostaw
Prawidłowo skompletowane zamówienia ze sklepów internetowym to nie tylko szansa na minimalizowanie błędów w zamówieniach na etapie kompletacji zamówień i sposób na skuteczne wyeliminowanie błędów wynikłych z tzw. czynnika ludzkiego, ale również szansa na lepsze zarządzanie przepływem towarów w przestrzeni magazynowej.
Jednym z wyzwań, z którym mierzą się właściciele w branży e-commerce – jest nieumiejętnie zorganizowana przestrzeń magazynowa – bez podziału na poszczególne strefy. Jeśli chcesz usprawnić swoim pracownikom codzienną pracę magazynową – najpierw zadbaj o to, by była to przestrzeń odpowiednio zorganizowana i podzielona na właściwe strefy. Warto pamiętać, że sprawna logistyka w sklepie e-commerce zaczyna się już od etapu przyjęcia towarów do magazynu i umiejętnego zarządzania przepływem towarów w magazynie.
Konieczne jest dbanie o odpowiednie przechowywanie towarów, monitorowanie stanów magazynowych i unikanie problemów, takich jak nadmiar zapasów lub braki.
Sprawdź, o czym pamiętać podczas magazynowania towarów i jak zorganizować przestrzeń magazynową.
2. Źle zarządzana logistyka – od momentu przyjęcia towaru do magazynu aż po dostawę ładunku do klienta
Jakie wyzwania w fulfillment dla e-commerce dotyczą przedsiębiorców? Jednym z najczęstszych wyzwań w branży logistycznej jest źle zarządzana logistyka. Warto dokładnie przeanalizować procesy logistyczne w swojej firmie, by wyłapać tzw. wąskie gardła i wdrożyć niezbędne usprawnienia, które ulepszą logistykę w Twoim sklepie e-commerce. Wypracowanie bardzo dobrych zasad logistycznych jest szczególnie ważne w przypadku dużych sklepów e-commerce, które muszą mieć spójne procesy logistyczne. Dostawy towarów do różnych lokalizacji, duża ilość zamówień wymaga sprawnie przeprowadzonej logistyki, dlatego warto w takiej sytuacji zdecydować się na fulfillment dla e-commerce.
3. Magazynowanie towarów niezgodnie z przeznaczeniem lub zaleceniami producenta
Jednym z wyzwań w branży e-commerce w zakresie fulfillmentu dla e-commerce jest niewłaściwe magazynowanie towarów. Dotyczy to zarówno nieprzestrzegania określonych procedur producenta danego produktu odnośnie do warunków przechowywania, jak i również większej kontroli nad przepływem towarów i kontrolowaniem warunków, w jakich są przechowywane w przestrzeni magazynowej.
4. Brak korzystania z nowoczesnych technologii lub nieodpowiednio zintegrowane systemy informatyczne
Jednym z wyzwań jest przystosowanie sklepu internetowego do nowych technologii i systemów informatycznych takich jak system WMS, który umożliwia zdalne zarządzanie zapasami, a nawet odczyt dat ważności na poszczególnych produktach. Jeśli zależy Ci na tym, by Twój sklep internetowy był lepiej zarządzany i byś mógł budować przewagę konkurencyjną w swojej branży – to koniecznie warto wdrożyć system WMS, który powoli Ci lepiej zarządzać przepływem towarów w magazynie i ułatwi zarządzanie zapasami.
5. Wyzwania związane z obsługą zbyt dużej ilości zamówień w sklepie e-commerce
Kolejnym wyzwaniem związanym z obsługą zamówień w sklepie e-commerce jest zbyt duży popyt i konieczność wypracowania lepszej organizacji wewnątrz firmy, by terminowo i bez żadnych opóźnień realizować te zamówienia. Jeśli np. wolisz uniknąć sytuacji, że Twoi pracownicy będą wysyłać zamówienia z opóźnieniami – wtedy warto skorzystać z pomocy doświadczonego operatora logistycznego i usługi fulfillment dla e-commerce.
6. Minimalizowanie czasu składania zamówienia aż po czas dostawy
Aktualnie klienci sklepów e-commerce wymagają od właścicieli sklepów błyskawicznych dostaw towarów, dlatego tak ważne jest wdrożenie odpowiednich usprawnień, by wysyłać je terminowo i bez żadnych opóźnień. Dlatego jako właściciel sklepu e-commerce warto skorzystać z fulfillmentu dla e-commerce, by nie tylko budować przewagę konkurencyjną, ale przede wszystkim zachować wysoką konkurencyjność na rynku.
Jakie są korzyści związane ze skorzystaniem z usługi fulfillment dla e-commerce?
Prowadzisz sklep e-commerce i od pewnego czasu zastanawiasz się nad tym, by oddelegować obsługę logistyczną firmie zewnętrznej? Fulfillment dla e-commerce ma wiele korzyści, dzięki którym możesz nie tylko ulepszyć dotychczasową obsługę klienta w swoim sklepie internetowym, ale również zbudować przewagę konkurencyjną w danej branży dzięki nim błyskawicznym dostawom towarów do klientów.
Najważniejsze korzyści fulfillmentu dla e-commerce to:
- szybsza obsługa zwrotów – w ramach usługi fulfillment zwroty towarów w Twoim sklepie e-commerce będą szybciej realizowane, a czas trwania procesu reklamacyjnego dla klientów Twojego sklepu e-commerce będzie znacznie krótszy niż w sytuacji, gdybyś realizował te działania samodzielnie (to również świetny sposób na budowanie przewagi konkurencyjnej i zwiększenie lojalności klientów)
- lepsza wydajność w obsłudze zamówień e-commerce
- szybsze i terminowe wysyłki zamówień do klientów bez ryzyka opóźnień
- sposób na optymalizację kosztów w firmie
- efektywne zarządzanie zapasami i przepływem towarów w magazynie
- niezawodna pomoc w wypracowaniu lepszych zasad organizacyjnych dla Twojego e-commerce
- profesjonalne wsparcie doświadczonego operatora logistycznego w zakresie fulfillmentu dla e-commerce nawet dla dużych zamówień i gwarancja, że możesz mu powierzyć wiele skomplikowanych procesów logistycznych z korzyścią dla rozwoju swojego sklepu internetowego
- szansa na ulepszenie dotychczasowej obsługi klienta poprzez skoncentrowanie się na jakości obsługi
- możliwość oddelegowania obsługi wielu kanałów sprzedaży doświadczonemu operatorowi i pewność, że każdy z tych procesów będzie odpowiednio dobrze zorganizowany.
Powierz logistykę i obsługę zamówień sklepu internetowego doświadczonemu operatorowi logistycznemu Trans-Tok
Prowadzisz sklep e-commerce i od pewnego czasu zastanawiasz się nad skorzystaniem z usługi fulfillment dla e-commerce? To rozwiązanie wzniesie logistykę Twojego sklepu e-commerce na zupełnie inny poziom i pozwoli Ci lepiej poukładać wszystkie procesy logistyczne.
Efekt? Zamówienia z Twojego sklepu internetowego będą szybciej opuszczać magazyn, a klienci będą szybciej otrzymywać swoje zamówienia. Poznaj wady i zalety usługi fulfillment dla e-commerce, by mieć większą świadomość, jakie są wady i zalety tego rodzaju usługi.
Zastanawiasz się nad tym, czy skorzystanie z usługi fulfillmentu dla e-commerce to coś dla Ciebie? Zapraszamy do przeczytania artykułu o tym, czym jest outsourcing usług logistycznych i jakie korzyści wiążą się z taką współpracą.