Z roku na rok koniec listopada to czas, gdy wzrasta zainteresowanie ofertami specjalnymi, wyprzedażami i kuponami rabatowymi, które sklepy e-commerce przygotowują dla klientów z okazji Black Friday. Według raportu Expert Sender ponad 80 % klientów co roku czeka na ten dzień i robi zakupy, aby skorzystać z okazji, kupić wybrane produkty taniej i zaoszczędzić różnicę pomiędzy ceną regularną a promocyjną. Jak przygotować swój sklep e-commerce na czarny piątek?
Czy Twój sklep e-commerce jest gotowy na Black Friday?
W związku z promocjami, logistyka e-sklepu powinna być bardzo dobrze zorganizowana, a wszelkie procesy uporządkowane, aby uniknąć jakichkolwiek opóźnień w dostawie towarów. Możliwość zaoszczędzenia pieniędzy na zakupie towarów w ramach Black Friday co roku przyciąga tłumy klientów do sklepów e-commerce. Jak przygotować sklep e-commerce do Black Friday, by uniknąć opóźnień w dostawach i jakie działania wybrać?
Jesteś właścicielem sklepu internetowego i zastanawiasz się, w jaki sposób przygotować go do sezonu szalonych wyprzedaży związanych z Black Friday? Najpierw warto zacząć od zastanowienia się, jakie działania marketingowe wdrożyć i które z nich mogą być skuteczne dla Twojej grupy docelowej klientów. Pomyśl nad tym, które produkty będą w specjalnych, okazyjnych cenach i jakie materiały reklamowe musisz przygotować w swoim sklepie internetowym, aby zachęcić klientów do skorzystania z oferty.
Jak w 5 krokach przygotować swój sklep e-commerce do Black Friday?
1. Zaplanuj szczegółowo działania promocyjne w swoim e-sklepie!
Pierwszy krok, który pozwoli Ci się naprawdę dobrze przygotować do promocji z okazji czarnego piątku to określenie grupy produktów, które będą mały specjalne ceny.
Zastanów się nad tym, jakie rodzaje towarów zyskają nowe ceny z okazji czarnego piątku i co możesz zaproponować swoim klientom. W tym celu pomocny może być wgląd do raportów sprzedaży i informacje dotyczące popularności danych produktów. Warto przeanalizować historię koszyków Twoich klientów, aby w Black Friday pozytywnie ich zaskoczyć.
2. Przygotuj niezbędne materiały promocyjne nawiązujące do Black Friday i umieść je w widocznym miejscu w Twoim sklepie e-commerce
Po wybraniu konkretnych produktów, które będą obowiązywały w ramach promocji Black Friday w Twoim sklepie internetowym – zadbaj o materiały graficzne informujące klientów o promocji. Umieść je w widocznych miejscach, które są dość istotne dla klientów. Warto również ulepszyć nawigację po swoim sklepie internetowym, aby zminimalizować ryzyko porzuconych koszyków, a klientom uprościć proces zakupowy i uprzyjemnić składanie zamówień.
3. Szczegółowo określ warunki skorzystania z oferty promocyjnej i przygotuj kampanię promocyjną
Chcesz skutecznie dotrzeć do klientów i zainteresować ich ofertą specjalną na produkty z Twojego e-sklepu? Dobrym rozwiązaniem jest przygotowanie wcześniej kampanii dot. Black Friday np. w Facebook Ads i przygotowanie treści informujących o promocji w newsletterze sklepu. Dzięki tym działaniom Twoi klienci będą od razu widzieli czego mogą się spodziewać w Twoim sklepie e-commerce i w jakie produkty mogą zainwestować.
Pamiętaj jednak o tym, aby przygotować działania reklamowe i całą kampanię na podstawie wcześniejszych doświadczeń tzn. z poprzedniego roku i na podstawie tzw. przyzwyczajeń zakupowych Twoich klientów.
Przeanalizuj również jacy klienci są najbardziej lojalni i najczęściej robią zakupy w Twoim e-sklepie. W tym celu warto przeanalizować historię zamówień, sprawdzić jakie produkty są najchętniej kupowane i przemyśleć co możesz zaproponować swoim klientom w tym roku. Takie rozwiązanie jest bardzo pomocne wtedy, gdy zastanawiasz się, na jakie rodzaje produktów przygotować niższe ceny.
4. Przygotuj i uprość nawigację w swoim sklepie e-commerce!
Chcesz, aby więcej klientów zdecydowało się na zakupy w Twoim sklepie? Jednym z czynników, które zwiększają ochotę na zakupy konsumentów jest łatwa nawigacja w sklepie e-commerce. W związku z tym przed Black Friday warto przeanalizować sklep pod kątem UX i zdecydować się na poprawę kilku elementów.
Czasem niewielkie zmiany powodują, że maleje wskaźnik porzuceń koszyków w sklepie internetowym. Dlaczego warto to zrobić? Ulepszenie nawigacji w sklepie e-commerce skutkuje większym zainteresowaniem klientów i wyższą konwersją! Pamiętaj o tym zawsze, gdy przygotowujesz swój sklep online do świątecznych zniżek czy okazji wyprzedażowych takich jak Black Friday!
Na to ma wpływ między innymi łatwa nawigacja po sklepie, ale również czytelność komunikatów umieszczonych na banerach graficznych. Zadbaj nie tylko o to, aby potencjalny klient mógł wyraźnie przeczytać to, co mu oferujesz, ale również o to, aby elementy zwiększające konwersję w Twoim sklepie internetowym były odpowiednio rozmieszczone. Dzięki temu Twoi klienci szybko je dostrzegą i łatwiej wykonają konkretne działania.
5. Oddeleguj logistykę Twojego e-sklepu i zyskaj czas na… ważniejsze sprawy!
Jednym z wyzwań związanych ze wzrostem sprzedaży w okresie Black Friday, Cyber Monday i świątecznym jest przygotowanie produktów do wysyłki i terminowe dostarczanie zamówień do klientów. Czujesz, że w tym roku chcesz się naprawdę dobrze przygotować do tego zadania? W tym pomoże Ci doświadczony operator logistyczny z Warszawy!
To właśnie on odciąży Cię z nadmiaru obowiązków związanych z prowadzaniem sklepu internetowego! Kompleksowa obsługa logistyczna dla e-commerce to nie tylko odpowiednie przygotowanie zamówień do wysyłki, ale również magazynowanie towarów, etykietowanie produktów i wszelkie inne działania, które postanowisz nam zlecić. Sprawdź ofertę dla e-commerce i dowiedz się, jakie dokładnie działania możesz nam oddelegować!
Chcesz uniknąć opóźnień związanych z wysyłką towarów do klientów i lepiej przygotować się do Black Friday? Możesz oddelegować nam pełną obsługę Twojego e-commerce, skorzystać z opcji kompleksowego fulfillmentu dla swojego e-sklepu! Wystarczy, że już teraz oddelegujesz nam obsługę logistyczną swojego sklepu, a my zajmiemy się resztą zgodnie z Twoimi oczekiwaniami i standardami!
Przygotuj e-sklep do Black Friday i oddeleguj logistykę Twojego e-commerce!
Chcesz, aby Twoi klienci po zakupach w Black Friday byli zadowoleni z szybkiej dostawy produktów z Twojego e-sklepu? Musisz zrobić wszystko, aby dostarczyć im zamówienia nie tylko na czas, ale również zadbać o to, aby polecali Twój sklep innych. Warto zastanowić się nad tym, co możesz dodatkowo podarować swoim klientom np. w podziękowaniu za zakup.
Przygotuj się do tego logistycznie i oddeleguj obsługę logistyczną swojego e-sklepu właśnie nam!
Dlaczego warto skorzystać ze wsparcia logistycznego w okresie Black Friday?
Nagły wzrost sprzedaży w e-commerce wymaga od właścicieli sklepów internetowych dobrze zoptymalizowanych działań. Outsourcing usług logistycznych i kompleksowa logistyka to zakres, który warto oddelegować doświadczonej firmie logistycznej. Jakie są korzyści takiego rozwiązania?
- Zyskujesz ogromną oszczędność czasu – oddelegowanie logistyki w Twoim e-sklepie to bardzo dobry pomysł, jeśli chcesz zyskać wsparcie doświadczonej firmy, która zgodnie z Twoimi standardami zadba o wysłanie zamówień ze sklepu do klientów. Jeśli szukasz kogoś takiego do współpracy, to w Trans-Tok oferujemy Ci kompleksową obsługę logistyczną specjalnie dla sektora e-commerce!
- Nie musisz się martwić o terminowe dostawy produktów do klientów – bo jeśli skorzystasz z opcji fulfillmentu dla e-commerce, to w Trans-Tok gwarantujemy Ci satysfakcjonującą obsługę Twojego sklepu e-commerce i terminowe dostarczenie produktów do klientów! Oprócz tego zyskujesz wsparcie logistyczne, dzięki któremu oszczędzasz mnóstwo czasu!
- Pełna integracja danych z Twojego sklepu e-commerce, która odbywa się automatycznie – w ten sposób dzięki integracji nowoczesnych systemów informatycznych możesz odetchnąć z ulgą, bo masz dostęp do danych na bieżąco!
- Gwarancja najwyższej jakości obsługi – zależy Ci na kompleksowej obsłudze logistycznej Twojego sklepu e-commerce? W Trans-Tok zapewniamy naszym klientom najwyższe standardy, a wszystko po to, aby byli w pełni usatysfakcjonowani naszymi rozwiązaniami!
Przygotuj swój sklep e-commerce na Black Friday i oddeleguj nam logistykę zamówień, a my zajmiemy się całą resztą tak, że Twoi klienci na pewno będą zadowoleni z naszych działań!