W branży logistycznej dla wielu firm priorytetem jest dbanie o efektywny łańcuch dostaw, by dostarczać towary w terminach i łatwiej zarządzać ich przepływem na poszczególnych etapach logistyki. Nie byłoby to możliwe bez umiejętnego zarządzania zapasami w magazynach i dobrze zorganizowanej pracy w magazynie. Dlaczego efektywna logistyka zwrotów towarów jest tak ważna w biznesie?
Logistyka zwrotów towarów – na czym dokładnie polega?
Logistyka zwrotów towarów polega na zarządzaniu zwróconymi towarami z powrotem do sklepu. Od właścicieli firm wymaga to kontroli nad płynnością różnorodnych procesów. Klienci nie chcą zbyt długo czekać na zwrot pieniędzy za zakupy w sklepach internetowych i bardzo doceniają firmy, które umożliwiają szybki zwrot towarów.
Wymaga to nie tylko płynnego procesu dokonywania zwrotów, ale również kształtowania przemyślanej polityki zwrotów w Twoim sklepie internetowym. Jeśli np. masz ściśle określone standardy zwrotów towarów w Twoim sklepie e-commerce i zdecydujesz się oddelegować tę usługę takiej firmie jak nasza – to zyskujesz lepiej poukładane procesy logistyczne w swojej firmie. To również szansa na to, by Twoi klienci nie musieli zbyt długo czekać na zwrot towarów w Twoim sklepie internetowym.
Sprawdź nasz artykuł, by dowiedzieć się więcej, na czym polega obsługa zwrotów towarów w branży logistycznej.
Jak efektywnie zarządzać logistyką zwrotów towarów?
Efektywne zarządzanie zwrotami towarów w firmach wymaga nie tylko dokładnego poznania i przeanalizowania potrzeb klientów, ale również wdrożenia nowoczesnych technologii. Nowoczesne technologie odpowiednio wdrożone w sklepie internetowym pozwalają skutecznie skrócić czas realizacji zamówienia i jednocześnie ułatwiają zarządzanie logistyką.
Zarządzanie logistyką zwrotów towarów wymaga najpierw dokładnego przeanalizowania aktualnych procesów logistycznych. Następnie konieczne jest przeanalizowanie, które z nich wymagają wprowadzenia zmian, by finalny efekt był lepszy dla Twoich klientów.
Jakie są najczęstsze koszty w branży logistycznej?
Ciekawi Cię, jakie koszty w branży logistycznej składają się na realizację usługi logistycznej? Każda firma z sektora e-commerce ma następujące koszty w swoim biznesie:
- koszty związane z transportem towarów,
- koszty związane ze zwrotami towarów, wymianami lub odsyłaniem towarów do naprawy.
- koszty dotyczące wytworzenia opakowań, które można recyklingować
- koszty magazynowania towarów np. płatność za wynajem magazynu, kontrolę jakości towaru, opłaty związane z utrzymaniem magazynu
- koszty naprawy w zależności od usterki danego produktu, kosztów pozyskania surowców i przygotowania produktu do ponownej sprzedaży.
- kosztów związanych z obsługą klienta – np. opłaty pracownicze czy koszty związane ze zwrotem towarów ponownie do sklepu e-commerce np. w sytuacji, gdy klient chce z określonego powodu zwrócić towar do sklepu lub go wymienić na pełnowartościowy produkt.
Jak skutecznie zmniejszyć koszty w branży logistycznej?
Coraz więcej firm z sektora e-commerce dąży do redukcji kosztów związanych z procesami logistycznymi.
Jakie są skuteczne sposoby na redukcję kosztów w branży logistycznej? Przede wszystkim pierwszym sposobem jest opracowanie przemyślanej polityki zwrotów towarów, by Twoi klienci mogli szybko, bezstresowo i skutecznie zwrócić towary do sklepu e-commerce.
Kolejnym sposobem jest zmniejszenie kosztów zwrotów towarów w sklepie internetowym, by Twoi klienci chcieli z nich korzystać i wiedzieli, że Twoim sklepie jest przyjazna polityka zwrotów. Co jeszcze może pomóc w zakresie efektywnej polityki zwrotów w Twoim sklepie e-commerce? To kontrolowanie wszelkich kosztów logistycznych i szukanie sposobów na to, by zminimalizować te koszty.
Pomaga w tym program WMS (z j. ang – warehouse management system), który umożliwia kontrolowanie wszelkich kosztów na bieżąco w sklepie internetowym.
Ogromną zaletą wdrożenia tego typu systemu jest możliwość zautomatyzowania procesów dotyczących obowiązku zwrotów w sklepach e-commerce.
Dlaczego przyjazna polityka zwrotów dla klientów w e-commerce jest tak ważna?
Intuicyjna polityka zwrotów towarów w sklepach e-commerce to dziś konieczność.
Przede wszystkim coraz więcej klientów przed zakupami zwraca uwagę na możliwość odsyłki produktu na dogodnych warunkach. W walce o zdobycie klienta wygrywają więc te sklepy, które mają wdrożoną logistykę zwrotów i klarownie opisane zasady przyjęć zwrotów towarów
Przyjazna polityka zwrotów towarów w sklepach e-commerce jest ważna też z kilku innych powodów. Po pierwsze, coraz więcej klientów nie lubi zbyt długo czekać na zwrot towaru i otrzymanie gotówki, dlatego docenia wszelkie ułatwienia, automatyzacje i rozwiązania, które mają na celu przyśpieszenie tego procesu.
Po drugie – wdrożenie intuicyjnej i szybkiej polityki zwrotów towarów w sklepie internetowym to sposób na zbudowanie przewagi konkurencyjnej na rynku. Jeśli więc chcesz wyróżnić swój sklep internetowy od innych i zależy Ci na tym, by klienci wybierali Twój sklep, to zdecydowanie warto popracować nad wdrożeniem odpowiedniej polityki zwrotów towarów w Twoim sklepie internetowym.
Przewagą konkurencyjną może być również czas trwania zwrotu towaru w sklepie internetowym. Potrzebą klientów najczęściej jest to, by w danym sklepie internetowym zwroty towarów były szybkie, a sama procedura starannie przemyślana i zaprojektowana tak, by klient nie tracił zbyt wiele cennego czasu.
Oddelegowanie logistyki zwrotów towarów firmie Trans-Tok to szansa nie tylko na poukładanie procesów związanych ze zwrotem towarów, ale również na zyskanie obiektywnego spojrzenia na własną politykę zwrotów. Na tej podstawie można wprowadzić zmiany, by polityka zwrotów w Twoim sklepie e-commerce była bardziej dopracowana i przyjazna dla klientów.
Szybka i przemyślana logistyka zwrotów towarów w Trans-Tok!
Prowadzisz firmę w branży e-commerce i od dłuższego czasu potrzebujesz wsparcia w zakresie profesjonalnej logistyki zwrotów? Zależy Ci na tym, by Twoi klienci mogli szybko i bezproblemowo zwrócić towary do Twojego sklepu? Skorzystaj z usługi outsourcingu logistyki zwrotów dla branży e-commerce.
Dlaczego warto skorzystać z outsourcingu logistyki dla branży e-commerce w Trans-Tok?
To skuteczny sposób, by oddelegować część lub całość obowiązków związanych z logistyką w Twoim sklepie e-commerce.
Chcesz oddelegować zwroty towarów w Twoim sklepie e-commerce, ale wciąż się wahasz? Zapraszamy do przeanalizowania korzyści związanych ze skorzystaniem z takiej usługi. Sprawdź, dlaczego warto oddelegować obsługę zwrotów w Twoim sklepie internetowym.
Kompleksowe wsparcie logistyczne dla branży e-commerce i szansa na jeszcze większy rozwój sklepu internetowego!
Potrzebujesz profesjonalnego wsparcia w zakresie zwrotów towarów w Twojej firmie, by Twoi klienci nie musieli zbyt długo czekać na wymianę lub zwrot towarów?
W Trans-Tok możesz liczyć na kompleksowe wsparcie! Skorzystaj już dziś z pomocy naszych fachowców, by Twoi klienci mogli szybko zwracać towary w Twoim sklepie internetowym.