Kiedy rozpoczynasz działalność i zaczynasz produkcję musisz zdawać sobie sprawę, że wraz ze wzrostem skali Twojego przedsięwzięcia, wzrośnie zapotrzebowanie, a tym samym wzrośnie podaż, co prawdopodobnie sprawi, że będziesz potrzebować miejsca do składowania towaru. Tu pojawia się pytanie, czy lepiej zainwestować we własną przestrzeń czy zlecić to zewnętrznemu operatorowi?
W Internecie można przeczytać setki jeśli nie tysiące historii o tym, że zanim jakaś firma odniosła gigantyczny sukces, to pierwsze kroki stawiała w garażu czy w małym pokoju. Od firm odzieżowych po wytwórnie fonograficzne. Powtarzają się historie o samodzielnym pakowaniu wszystkich przesyłek, o składowaniu towaru po sam sufit i konsekwentnej drodze do rozwoju, która poskutkowała… wynajęciem magazynu bądź kupieniem go. I tu pojawia się pytanie o to, co jest lepsze. Własny magazyn e-commerce czy fulfillment zapewniany przez zewnętrzną firmę?
Własny magazyn e-commerce czy fulfillment
Oba rozwiązania mają swoje wady i zalety, które są uzależnione od kwestii budżetowych, jednak również od skali prowadzonego przedsięwzięcia, jak również od czasu, jaki ma się na wykonywanie poszczególnych czynności w jego zakresie. Należy pamiętać, że outsourcing pozwala na odciążenie głównej osi prowadzonego biznesu i pozwala na skupieniu się na najważniejszych aspektach, a w sytuacji pandemii jest to działanie kluczowe. Własny magazyn e-commerce czy fulfillment? Trudno odpowiedzieć jednoznacznie na to, które rozwiązanie jest lepsze, bo wpływa na to wiele zmiennych, jednak można w pewnym przybliżeniu stwierdzić, które jest bardziej odpowiednie w danej sytuacji i z czym wiążą się określone korzyści. Spójrzmy, jak to wygląda w praktyce.
Własny magazyn
Własny magazyn to oczywiście pełna niezależność i kontrola nad obiektem, jednak to poważna inwestycja, która zakłada, że nasza działalność będzie utrzymywać się na tym samym poziomie bądź wzrastać. W obecnych czasach na ten krok decydują się już rozwinięte firmy, które mogą pozwolić sobie na rozbudowę własnego zaplecza bez obaw o większe straty. Należy również pamiętać, że magazyn to dodatkowe koszty związane z jego obsługą. Do tego dochodzą kwestie spełniania przepisów różnego rodzaju i wszelka dokumentacja związana z zarządzaniem obiektem tego rodzaju.
Fulfillment
W tym przypadku zdecydowanie łatwiej kontrolować kwestie budżetowe, bo fulfillment, jako usługa oferowana przez firmy zewnętrzne, nie wiążę nas na stałe z żadną infrastrukturą. Natomiast warto rozważyć to rozwiązanie, bo polega nie tylko na składowaniu towaru w wynajmowanym magazynie. Fulfillment to właściwie całkowita obsługa towaru, który znajduje się na magazynie. W ofercie Trans-Tok są to takie działania jak:
- wklejanie próbek, gadżetów,
- klejenie i składanie ulotek,
- zgrzewanie opakowań,
- pakowanie produktów (usługowe),
- przepakowywanie produktów.
To podstawowy zakres usług, który może zostać poszerzony na życzenie Klienta, co poskutkuje właściwie całościową obsługą w kwestiach e-commerce. Od pakowania przez przygotowanie do wysyłki czy obsługę zwrotów.
- foliowanie produktów,
- etykietowanie produktów,
- przygotowywanie zestawów promocyjnych
- integracja systemów IT,
- zarządzanie zwrotami,
- cross-docking
Własny magazyn e-commerce czy fulfillment? Rekomendujemy...
W obecnej sytuacji, w której najwięcej wysiłku i czasu większość firm przeznacza na utrzymanie się na powierzchni bądź ograniczenie strat, dobrym rozwiązaniem będzie outsourcing tych usług, które mogą działać w ten sposób. Jeśli pozwala na to budżet, to może się to bardzo szybko zwrócić, dzięki temu, że ma się czas np. jedynie na produkcję i doskonalenie oferowanych przez firmę usług w jej zakresie, a pozostawienie spraw magazynowych i wysyłkowych zewnętrznemu podmiotowi. Jako Trans-Tok oferujemy profesjonalny magazyn do wynajęcia, Warszawa i wszystkie najważniejsze drogi ekspresowe znajdują się nieopodal. Dojazd do naszych magazynów w miejscowościach Macierzysz i Ożarów Mazowiecki jest łatwy, dzięki czemu skutecznie możemy realizować odbiory i nadawanie przesyłek.