Zastanawiasz się, na czym polega co-packing? To nic innego jak usługa obejmująca przepakowywanie produktów np. w torby reklamowe lub w inny sposób sprecyzowany przez klienta, aby szybko, dokładnie i bezpiecznie przygotować towar do dalszej drogi. W praktyce często wiążę się z konfekcjonowaniem, czyli szerszym zakresem czynności logistycznych, które mają na celu bezpieczne, szybkie i dokładne przygotowanie towarów do dalszej wysyłki i sprzedaży.
Co-packing – na czym polega ta usługa?
Co-packing obejmuje również tworzenie zestawów, konfekcjonowanie produktów, przygotowanie specjalnych opakowań na towary czy dodanie logotypów klienta na skompletowane zestawy. Tworzenie zestawów promocyjnych czy przepakowywanie produktów zbiorczych do opakowań firmowych to tylko kilka usług, które wchodzą w skład pojęcia co-packing. Na czym jeszcze polega ta usługa? To dzielenie produktów z opakowań zbiorczych na mniejsze, detaliczne, co jest dość często zamawianą usługą w naszej firmie głównie przez sklepy e-commerce.
Co jeszcze wchodzi w skład usługi? To zmiana dotychczasowego opakowania produktów, przygotowanie towarów do sprzedaży specjalnych, foliowanie produktów i wszelkie czynności logistyczne, które mają na celu jak najszybszą dostawę produktów z magazynu do klienta docelowego. To również konfekcjonowanie produktów, czyli kompletowanie przedmiotów wchodzących w skład jednego zamówienia.
Przepakowywanie produktów z opakowań zbiorczych i tworzenie zestawów promocyjnych – oszczędność czasu dla przedsiębiorców
Masz własny sklep internetowy? Z pewnością wiesz, jak wiele czasu zajmuje Ci przygotowanie produktów do wysyłki w dalszą drogę, wliczając w to prace magazynowe, prawda?
Przepakowanie produktów z opakowań zbiorczych to jedna z najpopularniejszych usług, z której korzystają przedsiębiorcy z branży e-commerce. To również usługa dotycząca zmiany dotychczasowych opakowań produktów po to, aby były dostosowane np. do specjalnych akcji promocyjnych firmy.
Właściciel zyskuje ogromną ilość czasu, którą może wykorzystać na inne zdania np. na promocję własnej firmy i budowanie relacji z klientami podczas gdy my – zajmiemy się przepakowaniem produktów w opakowania firmowe, kompletowaniem zamówień i dostosowaniem ich do dalszej dystrybucji.
W praktyce co-packing to kompleksowa usługa dotycząca kompletowania towarów i ich przepakowywania na różne sposoby, które są ustalone wcześniej z klientem. W ramach usługi co packingu klient może zlecić kompleksowe czynności logistyczne i magazynowe lub tylko kilka z nich. Może zdecydować się na przygotowanie towarów do wysyłki np. do centrum dystrybucyjnego lub zlecenie samego foliowania produktów.
Co-packing – dlaczego warto zdecydować się na outsourcing usług logistycznych?
Pierwszą korzyścią dla firm z branży e-commerce jest możliwość ograniczenia wydatków związanych z zakupem wielu niezbędnych narzędzi umożliwiających przygotowanie towarów do dalszej dystrybucji. To również szansa na ograniczenie kosztów związanych z zatrudnianiem nowych pracowników. W czasie zapotrzebowania na usługi związane z co-packingiem o wiele bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing takich czynności logistycznych.
Jeśli interesuje Cię odpowiednie foliowanie produktów, przeładunek produktów np. z opakowań zbiorczych w jednostkowe lub na odwrót czy skrócenie czasu realizacji dostawy towarów do klientów końcowych, to zdecydowanie warto w takiej sytuacji rozważyć outsourcing usług logistycznych.
Firma zewnętrzna taka jak nasza kompleksowo zajmie się przygotowaniem towaru do wysyłki do klientów lub centrum dystrybucyjnego, dlatego warto oddelegować tę część logistyki we własnym biznesie właśnie nam. Rozwiązanie obejmujące kompleksowy packing produktów np. w zestawy firmowe sprawdzi się wtedy, gdy masz ograniczony czas na samodzielne wykonanie tego typu zadań i chcesz je oddelegować zewnętrznej firmie.
Zlecenie takiej usługi zewnętrznej firmie wiążę się z wieloma korzyściami: oszczędza czas na przygotowaniu produktów, ogranicza koszty stałe związane z zakupem narzędzi i pozwala skupić się na tym, co najważniejsze: na sprzedaży. Outsourcing usług logistycznych obejmuje również usługę fulfillmentu, czyli kompleksowych czynności logistycznych, które sprzyjają usprawnieniu zamówień w e-sklepie i polegają na skróceniu czasu przygotowania towaru do wysyłki. Ta gałąź logistyki jest bardzo popularna, a z usługi packingu chętnie korzysta mnóstwo firm, którym zależy na tym, aby towar był jak najszybciej u klienta. W naszej firmie korzyścią dla klientów są również rozwiązania informatyczne, które stosujemy, aby klienci mogli na bieżąco analizować stany magazynowe.
Usługa co-packingu dla e-commerce – jakie są korzyści dla właścicieli e-sklepów?
Co-packing, to pojęcie odnoszące się do kompleksowej usługi pakowania i przepakowywania produktów detalicznych. Dzięki zleceniu tych działań zewnętrznej firmie producent lub dystrybutor może znacznie ograniczyć koszty prowadzenia biznesu. Jak można zaoszczędzić, wdrażając w swojej firmie to rozwiązanie? Przede wszystkim można zminimalizować wydatki związane z wynajmem powierzchni magazynowej i prowadzeniem magazynu. Usługa co-packingu dla branży e-commerce wiąże się z wieloma korzyściami. Przede wszystkim pozwala właścicielom e-sklepów ograniczyć koszty związane z przygotowaniem nowych opakowań, przepakowywaniem do specjalnych akcji promocyjnych i przygotowaniem do sprzedaży.
Outsourcing usług co-packingowych – czy to się opłaca?
Usługi co-packingu są bardzo opłacalne dla małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Właściciele mogą zdecydować się na pełen zakres usług co-packingowych lub zlecić tylko jedną część np. konfekcjonowanie towarów czy pakowanie i wysyłkę. Jeśli potrzebujesz usługi przepakowania produktów – zapraszamy do współpracy z naszą firmą Trans-Tok. Pełną ofertę znajdziesz tutaj.
To również usługa, która polega na pozbyciu się zniszczonych opakowań i zastąpieniu ich nowymi np. przygotowanymi specjalnie na różne akcje promocyjne organizowane przez firmę. Tego typu usługi jak konfekcjonowanie produktów czy wymiana zniszczonych opakowań to bardzo opłacalne rozwiązanie dla firm, ponieważ pozwala właścicielom zaoszczędzić mnóstwo czasu na samodzielnym przygotowaniu produktów do akcji promocyjnych.