Picking w e-commerce – najlepsze praktyki i wskazówki
Czym jest picking w branży logistycznej? To model logistyczny, który polega na tzw. kompletacji towarów wedle ściśle określonych procedur operatora logistycznego. Picking w branży e-commerce pozwala utrzymać prządek w magazynie i sprawia, że kompletacja zamówień jest szybsza niż w przypadku innych metod. Poznaj najważniejsze praktyki i wskazówki dot. pickingu w e-commerce.
Picking w branży e-commerce – co warto wiedzieć?
W branży logistycznej wykorzystuje się rozmaite metody kompletacji towarów, które pozwalają nie tylko utrzymać porządek w magazynie i uczynić proces kompletacji w magazynie łatwiejszym, ale również zaoszczędzić mnóstwo czasu na odszukiwaniu i zidentyfikowaniu określonego towaru w magazynie. Pozwala to znacznie zaoszczędzić czas pracy magazynierom i ułatwia proces kompletacji zamówień.
Jakie są najlepsze praktyki i wskazówki dotyczące pickingu?
Picking zamówień wymaga nie tylko przemyślanej strategii, ale integracji z wieloma działami w magazynie, by wszystkie procesy logistyczne były odpowiednio uporządkowane. Dlatego bardzo ważne jest to, by operator logistyczny dopilnował wszelkich szczegółów podczas realizacji pickingu.
1. Najważniejsza jest odpowiednio zaprojektowana przestrzeń magazynowa, która pozwoli na wygodą pracę operacyjną i jednocześnie na uniknięcie wielu pomyłek np. w kompletacji zamówień.
2. Dokładny wybór właściwego systemu do zabezpieczenia i przechowywania towarów klientów, a także zapewnienie odpowiedniej rotacji wszystkim towarom.
3. Inwestycja w niezbędny sprzęt do pickingu, czyli wózki, specjalne skanery, które ułatwiają pracę magazynierom i znacznie ją przyśpieszają.
4. Zadbanie o porządek w magazynie i wdrożenie procedur, które ułatwiają pracę np. stworzenie systemu kompletacji zamówień i wykorzystanie pełnego potencjału systemu WMS.
5. Opracowanie spójnej strategii komplementacji zamówień dla jednego magazynu.
6. Wdrożenie systemu zarządzania magazynem WMS i dokładna optymalizacja tras dla operatorów wózków widłowych.
7. Wykorzystanie potencjału automatyzacji przy użyciu różnych metod np. pick-by-light lub put-to-light.
Dobrze wykonany picking w branży e-commerce sprawia, że klienci mogą szybciej odbierać swoje zamówienia, a dla magazynierów – zmniejsza się ryzyko błędów. Dostawa takich produktów jest zawsze na czas, dlatego klienci nie czekają zbyt długo na swoje zamówienia.
Wdrożenie tych praktyk może znacząco zwiększyć efektywność procesu kompletacji, co przekłada się na szybszą realizację zamówień, wyższą satysfakcję klientów i lepszą rentowność biznesu, dlatego warto wykorzystać potencjał nowoczesnego pickingu.
Korzyści z pickingu dla e-commerce
Picking w branży e-commerce – tylko z Trans-Tok!
Interesuje Cię temat pickingu w branży e-commerce? Zapraszamy do przeczytania artykułu o pickingu w branży e-commerce. Szukasz doświadczonej firmy logistycznej do współpracy w zakresie pickingu dla branży e-commerce? Serdecznie zapraszamy do współpracy z naszymi pracownikami.